26 April, 2018

Io parlo un po 'di italiano


Io parlo scozzese, inglese, gallese, e un po 'di italiano. (I speak Scots, English, Welsh and a little Italian.)

Over the last few weeks I've been learning so many bits of Italian. It feels like I've accumulate a load of jigsaw pieces and I'm now ready to start thinking about putting little bits and pieces together to make up actual Italian sentences and conversations.

Here's some little bits.

Io ho Ava, il cane. Tu mangi la mela. Noi abbiamo la foto. Luigi e Anna parlano italiano. (I have Ava, the dog. You eat the apple. We have a photograph. Luigi and Anna speak Italian.)

More practise is required. There's three main verb ending -are, -ere and -ire.

To speak or talk/Parlare
Io parlo
Tu parli
Lei, lui parla
Noi parliamo
Voi parlate
Loro parlano

To sleep/Dormire
Io dormo
Tu dormi
Lei/lui dorme
Noi dormiamo
Voi dormite
Loro dormono

No comments:

Post a Comment